Translate

czwartek, 16 maja 2013

Jagody Goji – kolcowój


Jagody Goji – handlowa nazwa owoców dwóch blisko spokrewnionych gatunków: kolcowoju chińskiego oraz kolcowoju pospolitego. Kolcowój pochodzi z obszarów Azji o umiarkowanym klimacie (Chiny, Mongolia, Japonia, Korea, Tajwan), a także o klimacie tropikalnym (Tajlandia).


Mój kolcowój dosyć szybko wykiełkował, po około 10 dniach. Na początku uprawa nie stwarzała problemów, jednak po paru tygodniach siewki zaczęły usychać.


Pod koniec zeszłego sezonu, nie widząc szans na przezimowanie na parapecie, postanowiłem posadzić ją w gruncie. Roślinkę okryłem dokładnie liśćmi oraz przykryłem doniczką. Na wiosnę ku mojemu zaskoczeniu kolcowój wypuścił listki.

Tak wygląda kolcowój teraz:



Jeśli dobrze pójdzie, to za 3-4 lata powinien zacząć owocować :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz